lördag 9 juni 2012

Student plus fem

Vet ni en annan sak? Igår var det exakt fem år sedan jag tog studenten. Jisses vad tiden går fort! Det får mig att tänka vad jag har hunnit med egentligen. Jag har tagit körkort, jag blivit hälsoutvecklare, jag har (med sorg i hjärtat) förlorat både mormor, farfar och farmor och jag har ägnat ungefär varje vaken minut till att fundera ut vad jag egentligen ska göra med mitt liv. Visst jag har en universitetsutbildning, och det är mycket stolt över, men eftersom det inte finns så mycket jobb inom det så får det en att undra om man kanske skulle satsa på något annat. Bloggen är något som jag är stolt över också. Det är så kul att lägga ut det man tänker och producerar som i någon slags dagbok och kunna gå tillbaka och se vad man har gjort. Och eftersom jag är ledig i sommar så kan jag ju ägna mycket tid till bloggen. Mellan alla lata läsdagar och strandbesök förstås. Så får jag väl se vad nästa femårsperiod har att bjuda på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar