tisdag 12 juni 2012

Bittra pannkakor

Jaha så hände det igen. Jag skulle vara uppfinningsrik tyckte jag och baka glutenfria bullar. Det blev pannkaka av alltihop. Suck. Så mycket pannkaka att det åkte i soptunnan. Jag och mamma (som har bakat glutenfritt länge) kom fram till att jag hade alldeles för mycket mjöl i degen och att jag lät det jäsa för länge. Bara och tugga i sig antar jag.

Det är bara det att jag ville ju att det skulle bli så bra! Att bullarna skulle bli saftiga och att alla skulle tycka dom var jättegoda. Hur mycket bekräftelsebehov finns det inte i det? Nåja, jag får väl försöka kliva upp på hästen igen inom en något snar framtid. "In the mean time" som de säger på engelska får jag baka något annat. Nånting som jag tycker är kul och som brukar bli bra. Muffins kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar