onsdag 27 juni 2012

Medeltidslängtan


Just nu så längtar jag till riddarveckan i Hova. Jag längtar efter att sätta på mig min långa, böljande klänning och äta kikärtssallad brända mandlar. Efter att gå runt i alla roliga marknadsstånd och titta på tornerspelen. Att andas in alla ångor av grillat kött, sött godis och häst. Men så är det bara ett par veckor kvar. Nu låter det här som värsta reklamtexten för Hova riddarvecka. Men om jag kunde åka till medeltidsveckan på Gotland i sommar så skulle hellre göra det. Det är själva andan jag vill åt, att bära mina fina kläder och leva mig in i den tiden. Jag har hängt fram klänningen idag för att på det sättet kunna stilla min hunger lite, men det kanske bara förstärker den, vad vet jag. Jag funderar i alla fall på om jag skulle kunna sy något mer för att variera dräkten lite. Vi får se vad det blir. 

(Bilden är något år gammal, men fasen vilken snygg klänning jag har sytt!)

2 kommentarer: