måndag 11 juni 2012

Lugnet återställt


Nu är det som sagt städat och fint i mitt rum igen. Jag tycker att det blev riktigt fint. Jag tycker om färg i inredning så jag har en hel del av den varan. Tricket att hänga vackra klänningar på väggen har jag snott av Elsa Billgren. Den blåa var den första klänning jag någonsin sydde till mig själv, den är dessvärre för liten nu men jag tycker den är så fin. Den rosa tylldrömmen köpte jag på H&M när jag gick i nian och vi var i Stockholm för att titta på riksdagen. Den passar faktiskt fortfarande men jag använder den inte så ofta. Rätt synd egentligen. Symaskinen kommer att användas mer nu när alla saker är bortplockade. Maskinen var min mormors en gång i världen och jag tog över den när hon gick bort. Tur att jag har den för min nyare maskin fungerar inte alls just nu.


Tillslut fick jag ändå plats med alla böcker i bokhyllan. Men jag fick lägga en del grejer ovanpå hyllan som jag fick rensa bort. Det är inte klokt vad mycket böcker jag har, och då har jag ändå rensat bort en massa ungdomsböcker jag fick i en bokklubb jag var med i för typ tio år sedan. Jag har ännu bara min mobilkamera att fota med så bilderna blir lite suddiga men mitt i hyllan står min egenmålade lilla minibyrå. Den kommer ursprungligen från IKEA men jag målade den vit och använde sedan ett pepparkaksmått av en gris för att göra roliga mönster. Jättekul pyssel, jag rekommenderar det.


Men det jag blev mest nöjd med är nattduksbordet. Det är egentligen en gammal tv-bänk, också från IKEA, men jag har lagt en duk över för att dölja det lite. Jag ska nog köpa ett nytt bord snart men jag kan inte bestämma mig. Jag tycker att det blev så fridfullt när det är så minimalistiskt med saker på det. Lampan kommer från IKEA, Bibeln fick jag när jag konfirmerades, väckarklockan är från Ur&Penn, ljusstakarna plus ljusen är från PartyLite och parfymen är Britney Spears Curious. Inte förrän jag var klar insåg jag att allt färgmatchade. Inte så illa pinkat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar