fredag 15 juni 2012

Kris för kreativiteten

Nu är det lite av en kris här hemma. Ingen symaskin fungerar! Jag satte mig igår och skulle sy en form av strandklänning och då råkade jag komma emot en knapp på maskinen och nu vill den varken sy bakåt eller framåt. Typiskt. Jag som sprudlar av idéer jag vill sy. Jag har ett jättefint jeanstyg med blommor på också som jag tänkte göra en jacka av men nej, nej, nej. Icke.
Nu känns det lite surt att jag inte har något jobb, då hade jag eventuellt kunnat köpa en ny symaskin. En med god prestanda som klarar av ordentliga saker. Och att jag syr typ jämt. För det är det som är problemet tror jag, jag vill för mycket. Men det är ju så svårt att hejda kreativitet! Det vill jag aldrig ska hända. Då kan jag lika gärna ge upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar