torsdag 21 juni 2012

Mera macarons




Idag bakade jag fler macarons. Den här gången blev det med banansmak. Godare än det kanske låter faktiskt. Jag håller ju fortfarande på och lär mig hur dessa godingar ska bakas på bästa sätt så den här gången tog jag äggvitorna kylskåpskalla och vispade dom ganska hårt. Inte till maräng, men så att det blev toppar. Jag tycker att de blev bättre den här gången.

Smörkrämen gjorde jag av ca 50 g smör, 1,5 dl florsocker, 1 tsk vaniljsocker samt ca 1/2 dl mixad banan. Den blev lite lös, men jag har ställt macaronsen i kylen över natten så då rättar det nog till sig. Förresten så bör nog kakorna förvaras i kylen nu när det är så varmt. Imorgon blir det firande med stångresning och klings glass. Glad midsommar och god baklycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar