måndag 1 oktober 2012

Mina vackra färger


Just nu är det lite kaos hemma i pysselhörnan. Det blir lätt så när jag har annat och tänka på. Sen brukar det dröja ytterligare någon vecka innan jag tar mig i kragen och gör något åt det. Dock kan jag ibland tycka att kaos kan vara fint. Är det för ordnat blir jag nervös, då känns det inte som jag kan göra något utan att röra till det. Bättre då, tycker jag, att ha det lite rörigt från början.


Jag gillar i alla fall färgerna i mitt rum. Jag blir så glad av dom. Det som står på bokhyllan är mest loppisfynd faktiskt. Utom den stora skålen på fot, det är en släktklenod. Den blommiga burken är min lilla skattkammare, den förvarar jag knappar i. Jag minns så väl min farmors knappburk, hon hade inte en så fin som jag har kostat på mig utan en plasthink med lock på, men jag älskade att rota runt i den. Jag sorterade och letade efter udda knappar och fantiserade om vilka plagg knapparna hade tillhört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar