tisdag 23 oktober 2012

Kvällsarbete från urtiden


Jaha, det här är en liten glimt av vad jag gjorde igår kväll. Jag har var ju som bekant på stickcafé och där har jag fått förmånen att lära mig väva. Så det här är en varpställning med varp som jag precis varpat. Det var den enda bilden jag hann ta, eller som jag orkade ta, för vi höll på i ett. Vi varpade, förskedade och spände upp varpen. Det var, och nu kommer de som väver varje dag att skratta åt mig, magiskt. Det kändes så urtida på något vis. Eller så var jag bara extra trött igår, jag vet inte.


Inför dessa lärtillfällen har jag jagat böcker på biblioteket. Jag har nog tittat i tjugo olika stycken men den här är bäst enligt mig. Den har tydliga förklaringar vad alla delar är, vad orden betyder och det bästa av allt; det finns bilder på allting! För en människa som jag som nästan bara har bildminne är bilderna oerhört viktiga när jag ska förstå något. Jag kan läsa om hur man gör något hundra gånger men det är inte förrän jag gör det själv eller ser någon annan göra det som jag vet hur man gör.

(Ursäkta att bilderna är lite suddiga, jag hade bara mobilen att ta med).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar