tisdag 9 oktober 2012

Höstpyssel


Nu har jag inte bloggat på ett tag, det blir nog så ibland. Men idag har jag höstpysslat! Har velat göra något med höstlöv jättelänge nu och när jag gick förbi affären här i byn och hittade massor av kastanjer gjorde jag slag i saken. Plocka kastanjer är mormor för mig. Vi brukade alltid plocka på kyrkogården för där var det ett stort träd som inte så många plockade av. Det roligaste var om man hittade en med det taggiga skalet kvar som man kunde skala själv. Var det till på köpet en riktigt stor en så var lyckan gjord. Jag kan däremot inte komma ihåg att vi gjorde så mycket av dom men det var själva plockandet som var grejen.



Såhär blev i alla fall resultatet idag. Först hade jag nog tänkt en krans, men jag tyckte att det här blev finare. På det här sättet så kommer löven till sin rätt i all sin härlighet. Jag älskar verkligen hösten och utan kastanjer och vackra lönnlöv skulle jag inte fungera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar