torsdag 18 oktober 2012

Återbruk av konst


Jag har visst inte talat om att jag har dekorerat min garderob? Jag blev trött på att den var så vit och tråkig så jag bestämde mig för att liva upp den lite.


Jag har tapetserat den ena dörren med sidor ur modemagasin. Jag konsumerar en del tidningar och istället för att bara lämna dem till återvinning (vilket är jättebra, och jag försöker göra det varje gång) så tänkte jag att de finaste sidorna kunde få förgylla mitt sovrum. Vissa av reportagen är nästan som konstverk!


Det var faktiskt inte så svårt. Tapetklistret gjorde jag själv, det kan ni googla fram, och sedan var det ju bara att välja och pussla. Ett tips är att ha någon plast eller vaxduk på då det blir lite kladdigt samt en skalpell och skärbräda för att få raka och jämna kanter på sidorna. Sedan strök jag lim på sidorna och på dörren och limma fast. Försökte att få så lite bubblor som möjligt. Helt perfekt blev det inte men jag är väldigt nöjd Får inspiration nästan dagligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar