fredag 12 oktober 2012

Nya kurskunskaper

Imorgon ska jag på min sista kursdag i rundkrokning. Ja, visst låter det väldigt annorlunda? Jag ska visa er bilder på det jag gjort under mina kurstimmar. Det är faktiskt riktigt kul och spännande att lära sig en ny hantverksteknik. Jag har gått min kurs här. Varannan måndag är jag på ett annat ställe och lär mig väva. Det är verkligen en hel vetenskap och dom som tror att handarbete bara är kvinnligt tjafs de har verkligen ingen aning om vad de pratar om. Att räkna ut och sätta upp en väv det kräver sin ingenjör. Det kräver räkning, att tänka framåt flera steg och en stor portion tålamod. Och då har jag inte alls kommit långt i min kurs än. Nästa gång är det dessutom min tur att baka kaka. Undrar vad jag ska smälla till med då?

2 kommentarer:

  1. va kul att få lära sig olika tekninker....
    å missa nu inte.....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    redan 80fina bloggar med
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera