tisdag 2 oktober 2012

Jag vill äga mitt eget liv

Jag har precis återupptäckt en så härlig film. "Julie & Julia". Den är helt underbar! För er som inte vet det så handlar den om en två kvinnor som räddar sig själva genom att börja laga mat. Julia lever i Frankrike under efterkrigstiden med sin man och börjar i en avancerad matlagningskurs, bara män, och det ena leder till det andra och hon får tillslut sin bok publicerad. Julie arbetar på kontor med att hjälpa människor att komma tillrätta efter 11/9. Hon tycker att hennes liv suger och för att få något att göra börjar hon blogga. Hon bestämmer sig för att laga sig igenom Julia Childs kokbok, 524 recept på 365 dagar. Och det bästa av allt, det är två sanna historier!

Nu tror ni förstås att jag ska göra likadant, men det tror jag inte att jag ska. Men jag blir så inspirerad. Jag har sån respekt för dessa kvinnor som tog sitt liv i egna händer och gjorde något med det. Det skulle jag också vilja göra. Jag vet bara inte vad det är som stoppar mig. Är jag rädd? Rädd för att misslyckas, eller rädd för att lyckas? Egentligen är det väl bara att sätta igång?

2 kommentarer:

  1. Hej Elin. Jag känner inte dig men ville bara säga att jag klickade mig hit från UnderbaraClaras blogg och tyckte det var så lustigt att du kommenterade Julie&Julia eftersom jag också precis återupptäckt den. Precis som du kände jag samma pepp men också att "nä det där är nog inget för mig" men jag blev ändå inspirerad :)
    Fina pyssel du gör förresten
    /Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lina! Vad kul att du gillar min blogg! Det är alltid kul att veta att man har likasinnade därute och den där filmen är verkligen pepp! Hoppas du har en bra helg :)

      Radera