söndag 18 november 2012

Vera är färdig!



Nu känns det som att jag har fått saker och ting lite mer under kontroll. En av mina beställningar har blivit klar och levererats. Jag har sytt en docka som skulle heta Vera. Det var väldigt längesedan jag sydde en docka men jag tyckte att hon blev riktigt bra. Jag hade nippran på att sy dockor ett tag och jag har en halv förskoleavdelning hemma med dom. Nåja, kanske en tredjedels, barngrupperna är ju så stora nuförtiden. Mina dockor är helt handgjorda och bara av tvättbart tyg och kläderna kan man ta av och på hur många gånger som helst. De blir också helt unika eftersom utseendet beror på vad jag har hemma i material just för tillfället. Det var kul att ta upp ett handarbete som man inte rört på ett tag och jag tror att skulle jag få fler beställningar skulle jag inte tacka nej. Eller säger jag för mycket nu? Visst ja, jag hade väl något som hette skolarbete också va? 

3 kommentarer:

  1. Vilken fin docka! Gillar hennes klänning :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni gillar henne, Eva och Tina. Blir så glad när andra gillar det gör :)

    SvaraRadera