torsdag 15 november 2012

Restvärme


Jag lånade en så härlig bok på biblioteket häromdagen. "Restvärme" av Anna Braw. Jag har blivit så intresserad av återbruk nu på sistone och den här boken ger tips på vad man kan göra av alla restgarner man får. För det blir ju alltid nystan över när man stickar, eller hur? I alla fall för mig.



Jag föll verkligen för de torgvantar som ni ser på bilden ovan och tror att det få bli mitt nästa projekt. Egentligen har jag ju projekt så det räcker men det felar lite garn och jag har inte råd just nu så jag får försöka sticka av det jag har. Just för detta projekt har jag ett grått mohairgarn som jag hoppas räcker. Jag kanske ska dela upp det på två och väga nystanen? Orkar jag det?

2 kommentarer:

  1. Å, Var det den du hade med i går kväll! Det blev ju aldrig att tittade i den. Kvällarna går alldeles för fort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var den jag hade med mig, jag lånade den på biblioteket i Laxå. Men jag måste nog köpa den för den var jättemysig!

      Radera