onsdag 28 november 2012

Förändring

Förändring är väl bra eller? Erkännas ska faktiskt att jag egentligen inte gillar det, bara ibland. Men om man ska kunna utvecklas så bör man väl kunna förändra sig annars står man ju still, eller hur? Jag har börjat fundera på mitt bloggnamn. Jag gillar det, men jag tror inte att det speglar den jag är längre. Visst, jag gillar att baka och jag gillar att pyssla, men det jag gillar mest är att sy. Att skapa kläder. Det är det jag gillar mest. Och det som är roligast är att sy efter en bild. Att bara se en bild på ett plagg och tänka "Det där kan jag göra själv". Det är en så häftig känsla att bryta ner plagget i beståndsdelar och sedan sätta ihop sin egen version och upptäcka att det blev precis som man tänkte sig. Eller att det inte alls blev som man tänkt sig. Oftast blir det dock ännu bättre.

Men nu skulle jag alltså vilja ha ett bloggnamn som speglade det lite bättre. Jag skriver om det här för att det kanske finns någon därute som har något förslag. Jag har några själv men det är alltid roligt och höra vad andra tycker. Har ni något förslag? Jag är öppen för det mesta.

Nu ska jag sätta mig och läsa Jonas Gardell. Har seminarium om hans böcker "En komikers uppväxt; Ett ufo gör entré" på fredag så det är bäst att jag snabbar på. Men jag får lön för mödan ikväll. Det är stickcafé och det brukar alltid vara mysigt. Så på med myskläder och dyk ner i böckerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar