lördag 7 juli 2012

Vipp i garderoben





Jag är sådär nöjd och stolt över mig själv just nu. Igår sydde jag en ny kjol av ett tyg som har legat länge och väntat på att jag tänker klart. Jag tycker att det blev väldans bra. Det är egentligen en ganska enkel modell, en rak kjol rynkad mot en rak linning men det finns några extra finesser som gör den så härlig. Först och främst är det en ficka i bara ena sidan. Lagom stor för "en nyckel och fempundssedel" som det brukar heta. I andra sidan är det blixtlås och en nittryckknapp som jag slog i själv. Det är jättelätt bara man följer anvisningarna på paketet. Sedan la jag också till en sak i linningen, jag valde att kanta insidan med snedslå. Egentligen skulle man vika in kanten och sy för hand, men jag tycker att det kan bli så klumpigt om linningen är för tjock så jag valde att lösa det på detta vis istället. Och sist men inte minst så har den ju underbart sväng i kjolen! Inte att förglömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar