tisdag 17 juli 2012

Kryddigt skvaller


Idag kom en kär vän hit för att dricka te och prata skvaller. Då min vän inte gärna äter socker eller kolhydrater så provade jag ett snacks som jag haft receptet på i evigheter. "Kryddstekt mandel" heter det och det var jättegott, nästan så vi trodde att det var godis fast det inte var det. Lätt var det också. Perfekt med andra ord. Jag hade bara vanlig curry så jag la till en nypa grillkrydda också. Smarrigt.

Recept:

2 dl skållad, skalad hel mandel
2 msk smör
2 krm salt
1 tsk orientalisk curry

Rosta mandeln i en het, torr stekpanna tills de får färg. Lägg i smöret och fräs mandeln ca 1/2 minut. Krydda med curry och salt. Låt svalna och lägg upp i en fin skål. 


Sen satte vi i oss alltihop medan skvallret pyrde ur våra munnar...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar