måndag 9 juli 2012

Loppis och medeltid



Idag var vi äntligen nere till Hova på riddarveckan som startade i lördags. Bland det bästa på dagen enligt min mening är Narrarnas gycklarföreställning. Lockar alltid fram flera goda skratt. 


På hemvägen stannade vi på en loppis och jag gjorde flera fynd. Tryckknappar "Rostar ej", en fin plåtburk som eventuellt mina knappar ska få flytta in i samt en brosch. Säkert ingen dyr sak men jag tyckte den var fin. Så typiskt mig att köpa loppissaker när det är medeltidsmarknad. 

1 kommentar:

  1. Tack för besöket! Jag ligger ändå efter med spinneriet men man kan ju alltid flytta fram målen lite när det mest är på skoj. Hade nästan glömt att det är riddarveckan. Hade nog ändå inte kommit iväg dit. Har varit en hel del smått och gott som fyllt ut min tid och dessutom jobbar jag fortfarande. Denna veckan ut och sedan blir det semester!

    SvaraRadera