lördag 5 maj 2012

Kämpa roligt

     Tänkte jag ändå skulle ta och dokumentera mina pyssel. Jag har just nu en hel del saker på G: Ett lapptäcksöverkast, en stickad tröja, sy om en klänning, sy en blus med peplum-midja, sy en vippkjol... ah, och så måste jag komma i ordning i mitt rum. Oh och visst ja, jag har ju tre pm med efterföljande seminarium också. Jag kan inte annat än skratta åt mig själv. Varför kan jag inte nöja mig med skolarbetet för? Varför måste jag syssla med hundra andra saker också?
     Jo men jag tror att jag gör det för att det är det jag tycker är roligt, att jag liksom behöver det som motpol till det allvarliga och teoretiska i plugget. Dessutom är jag även en del av ungdomsarbetslösheten så jag inget jobb att sysselsätta mig med heller. Vet vad den värsta frågan man kan få när man är arbetslös är?
     "Jaha Elin, har du fått tag på något jobb?" Som ett hån. Det är säkert inte menat så och dom flesta vill säkert väl, men varje gång känner man sig så misslyckad.
     'Jag är så himla dålig som inte kan skaffa mig ett arbete', typ. Men jag antar att det bara är att kämpa på. Men under tiden kan jag ju lika gärna blogga om det som gör mig glad så kanske kämpandet blir lite roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar