torsdag 10 maj 2012

Min mormor sa alltid

Alltså är jag klantskalle nummer ett eller? Min mormor brukade säga; "Om man inte har arbete så skaffar man sig!" Och så rätt hon hade då. Igår satt jag i skolans datasal och skrev på mitt PM som ska in på måndag klockan 10. Jag var redigt trött men ändå nöjd för jag började skönja slutet på det. Så slog klockan tid-att-bege-sig-mot-bussen-tid, så jag samlade ihop mina pryttlar och skyndade iväg. UTAN att dra ur usb-stickan ur datorn och UTAN att lägga ner den i väskan. Ja, precis, mitt PM var på den stickan...

Pust.

Detta svävade jag dock lycklig ovetenskap om hela igår kväll och hela natten tills jag sitter bekvämt på tåget in i morse. DÅ upptäcker jag det som är varje students mardröm. Usb-minnet ligger inte i pennfacket i väskan, det är borta. Väl framme på skolan springer (nästan) jag till datasalen och kollar varje dator två gånger och lyfter på varje tangentbord. Finns förstås ingenting.

Stön.

Min mormor brukade säga en annan sak också som alltid klingar i mina öron vid dylika tillfällen. "Allt som inte är stulet kommer fram!" Men den här gången mormor tror jag inte att det gör det. Jag vill inte dra den slutsatsen men jag kan inte låta bli. Jag får helt enkelt försöka att tänka lite mer på vad jag gör istället för vad jag ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar