tisdag 4 september 2012

Sluta använd pojkdockorna med peruk och lär er hur kvinnokroppen ser ut

Lindex

Cubus

Visst är dom snygga? Vackra kläder, fin hy och det mest viktiga av allt. Inga, inte en tillstymmelse av, kvinnliga former. Vilken tur, det vore verkligen synd om hon hade lite rumpa och lår och gud förbjude att man skulle ha större bröst än en liten A-kupa för då passar ju inte linnet i barnstorlek! 

Att det aldrig slutar. Jag hatar numera att gå i affärer. Jag brukade tycka att det var riktigt rolig förut, men nu är jag less på det. Jag ser inte ut som en pojke, jag kommer aldrig se ut som pojke och jag vill faktiskt inte det heller. Hur ska jag kunna hitta roliga och sköna kläder när alla är sydda till pojkkroppar med peruk på? Jag fattar inte, vet inte designers hur en kvinnlig kropp ser ut? Är det här det nya kvinnoförtrycket? Är det meningen att vi ska känna oss underlägsna när vi går i affärer och köpa dyra gymkort och lägga vår dyrbara fritid på att köra bodypump istället för att tillbringa den med familjen och därigenom blir ännu mer stressade..?

Visst, jag tränar också, men om jag ska kunna se ut som på bilderna ovan så får jag sluta äta allt annat än selleri och hett vatten och träna tre timmar om dagen. Men det är ingen bantningsmetod, det är självsvält och det brukar rubriceras som anorexi, eller det lite mer moderna ortorexi. Och då kommer jag inom en snar framtid att även behöva offra dyrbar fritid och dyra pengar hos en psykolog. Det är totalt ologiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar